Helyi SEO alapjai: keresőoptimalizálás kisvállalkozásoknak, egyszerű lépésekben

Helyi SEO egyszerűen: Hogyan találjanak rád a Google-ben?

Mi az a helyi SEO, és miért fontos neked?

Képzeld el, hogy valaki Székesfehérváron él, fáj a háta, és szeretne masszőrt találni. Mit csinál? Fogja a telefonját, és beírja a Google-be: „masszőr Székesfehérváron”. Ha te masszőr vagy ebben a városban, akkor az a cél, hogy a te neved, céged, weboldalad jelenjen meg a találatok között. Ezt segíti a helyi SEO – vagyis a lokális keresőoptimalizálás.

Ez nem bonyolult. A Google próbálja megmutatni azokat a vállalkozásokat, amelyek közel vannak a keresőhöz, és megbízhatónak tűnnek. Ha te szeretnél az élmezőnyben lenni, van néhány dolog, amit egyszerűen megtehetsz – programozás vagy marketinges tudás nélkül is.

1. Google Cégem – A legfontosabb lépés

Ez egy ingyenes Google szolgáltatás, amit mindenkinek érdemes használnia, aki helyi vállalkozást üzemeltet. Regisztrálhatsz a https://www.google.com/business oldalon.

Mit tudsz megadni benne?

  • Cégnév, cím, telefonszám

  • Nyitvatartás

  • Weboldal (ha van)

  • Rövid leírás a szolgáltatásról

  • Képek

  • Ügyfélértékelések

Ha jól van kitöltve a profilod, akkor megjelensz a Google Térképen és a keresési találatok tetején, ha valaki a közeledben keres olyan szolgáltatást, amit te kínálsz.

Tipp: ügyelj arra, hogy az adatok pontosan ugyanúgy szerepeljenek mindenhol (weboldalon, Facebookon, Google-ben).

Ha szeretnél részletesebb útmutatót a Google Cégem használatához, olvasd el ezt a cikket is.

2. Vélemények: kérd bátran, sokat számítanak

A Google szereti azokat a cégeket, amelyekről sok ember mond jó dolgokat. Az emberek is. Ha van 20-30 pozitív értékelésed, máris sokkal megbízhatóbbnak tűnsz.

Mit tegyél?

  • Kérd meg az ügyfeleidet, hogy értékeljenek a Google-ben.

  • Küldj nekik egy egyszerű linket (Google generál ilyet), amin gyorsan, egy perc alatt meg tudják tenni.

  • Válaszolj minden véleményre – legyen az jó vagy rossz.

Fontos: ne írj magadnak álvéleményeket! A Google és az emberek is könnyen kiszúrják.

3. Weboldal? Igen, de egyszerű is elég

Nem kell drága weboldal vagy nagy fejlesztés. Elég egy egyszerű, átlátható oldal, amin ezek szerepelnek:

  • Ki vagy?

  • Mit csinálsz?

  • Hol vagy?

  • Hogyan lehet elérni téged?

Ha még nincs weboldalad, ingyenesen is létrehozhatsz egyet a Google Cégem felületen keresztül, vagy használhatsz olyan megoldásokat, mint a WordPress.com vagy Wix.

Ha van oldalad, akkor figyelj arra, hogy:

  • Gyorsan betöltődjön (ne legyen lassú)

  • Mobilon is jól működjön

  • Legyen rajta a város neve, ahol dolgozol

Példa: ha Székesfehérváron dolgozol, ne csak az legyen kiírva, hogy „masszőr”, hanem inkább „masszőr Székesfehérváron”.

4. Kulcsszavak – amit az emberek tényleg beírnak

Kulcsszónak hívjuk azt, amit az emberek a Google-be gépelnek. Ha tudod, mit írnak be, könnyebb úgy megfogalmaznod a szövegeidet, hogy rád találjanak.

Néhány egyszerű példa:

  • „fodrász Székesfehérvár”

  • „villanyszerelő a közelben”

  • „gyors autószerelő Székesfehérváron”

Használd ezeket a kifejezéseket a weboldaladon, Facebook-oldaladon, és a Google Cégem leírásban is.

Tipp: Nézd meg, mit írnak be a Google-be, és figyeld az ajánlásokat, amikor elkezdesz gépelni egy szót – ezek valódi keresések! Megkérdezheted a ChatGPT-t is, jó ötleteket lehet meríteni onnan.

5. Tartsd naprakészen mindened

A Google szereti azokat a cégeket, amik aktívak. Ez mit jelent?

  • Rendszeresen frissíted a nyitvatartást

  • Teszel fel új képeket

  • Válaszolsz a véleményekre

  • Időnként posztolsz valamit (pl. akció, új szolgáltatás)

Ez azt jelzi a keresőnek, hogy „ez a vállalkozás él és működik” – és emiatt előrébb fogja helyezni a találatok között.

6. AI és a SEO: segíthet neked is

Lehet, hogy már hallottál a mesterséges intelligenciáról (AI), de azt talán még nem tudod, hogy a SEO-ban is egyre hasznosabb. Vannak olyan egyszerű online eszközök, amik megírják helyetted a szöveget – például egy szolgáltatásleírást vagy Facebook-posztot. Ezeket úgy hívják: AISEO eszközök.

Miben segítenek?

  • Kulcsszavas szövegek írása (amit a Google szeret)

  • Leírásgenerálás (Google Cégemhez is)

  • Címjavaslatok, posztötletek

Ha nem szeretsz vagy nem tudsz jól írni, ezek az eszközök időt és energiát spórolnak – de mindig nézd át, mit írnak, és tedd személyessé. Sose másold le egy az egyben a generált szöveget, bármennyire is jónak tűnik az eredmény, könnyen ki lehet szúrni, ha nem ember írta.

Összegzés – mit csinálj, ha azt akarod, hogy megtaláljanak?

  1. Regisztrálj a Google Cégemre, és töltsd ki részletesen!

  2. Kérj értékeléseket, és kezeld őket jól.

  3. Használj egyszerű weboldalt, amin minden fontos info ott van.

  4. Írj helyi kulcsszavakat a szövegekbe (város + szolgáltatás).

  5. Tartsd frissen a profilod, tegyél fel új képeket, információkat.

  6. Használj AI-t, ha segítségre van szükséged a szövegíráshoz.

Ez nem ördöngösség, csak következetesség. Ha minden hónapban egy kicsit foglalkozol vele, egy év múlva sokkal több ember fog rád találni – és több ügyfeled lesz, anélkül hogy hirdetésre költenél.

Nemrég írtam egy esettanulmányt egy ügyfélről, aki nem tartotta olyan fontosnak ezt a témát, ha kíváncsi vagy a tanulságokra, itt éred el a cikket.

 

Ha nem szeretnél a részletekkel bajlódni, érdemes keresni egy szakembert, akinek a SEO a specialitása, vagy legalább napi szinten foglalkozik vele. Én is szívesen segítek, ha elakadnál valamelyik pontnál, vagy kérdésed van, keress bátran!

Egy kép rólam