webstyling.hu

Ezeket gondold át, ha weboldalt szeretnél

A legtöbb vállalkozó életében eljön a pillanat, amikor szeretne egy saját weboldalt. Ilyenkor felmerül a kérdés, hogy saját maga készítse el, vagy felkeressen egy webdesignert, aki majd megcsinálja. Ha szakemberhez fordulsz, akkor érdemes átgondolni néhány dolgot. Én a következő témaköröket szoktam felvetni:

Van-e már regisztrált domain neved, és hozzá tartozó tárhelyed?

Minden weboldalnak szüksége van egy domain névre, valamint egy tárhelyre. A domain név jelenti a címet, ahol elérhető lesz a weboldalad (például ezen az oldalon a webstyling.hu). A tárhelyre azért van szükség, hogy az oldalon tárolt képek és egyéb tartalmak éjjel-nappal elérhetőek legyenek.

Mi lesz a weboldal célja?

Arra használnád az oldaladat, hogy új ügyfeleket szerezz általa? Egy bemutatkozó oldalra van szükséged, ahol megismerhetik a tevékenységedet? Egy márkát szeretnél népszerűsíteni? Webáruházat üzemeltetnél? Landing oldal kell egy kampányhoz?

Tartalommal kapcsolatos kérdések

Milyen menüpontokat szeretnél használni? Ezek hova fognak vezetni? Szükség lesz-e aloldalakra? Pontosan mennyi kell? Ilyen, és ehhez hasonló kérdések tartoznak ebbe a témakörbe.

Egyedi funkciók

Szeretnél egyedi funkciókat tenni a weboldalra? Ilyen lehet például a térkép, űrlap, galéria, blog, hozzászólás, stb.?

Stílus, elrendezés

Ha van olyan weboldal, ami tetszik, akkor érdemes azt is megmutatni. Illetve ugyanilyen fontos az is, hogy mi az, ami teljesen kizárt, ami egyáltalán nem lehet az oldalon.

Arculattal kapcsolatos kérdések

Ha még nincsenek arculati elemek (logó, névjegykártya, stb.), ezek megtervezésében is tudok segíteni. Ehhez gondold át, hogy mi a vállalkozás küldetése, tevékenysége, célja. Milyen színeket használnál szívesen? Van elképzelésed, hogy milyen logót szeretnél? Szórólapra is szükség van?
Milyen stílust szeretnél használni? (Modern, vintage, játékos, minimalista, stb)

Lesz-e gyakran frissülő tartalom a weboldalon?

Ha gyakran változtatni szeretnéd a tartalmat – például blogot írsz, vagy mondjuk webáruházad van – akkor szükség lesz némi WordPress ismeretre is. A WordPress az a rendszer, aminek segítségével elkészítem a weboldalad. Nagy előnye, hogy az alapvető szerkesztéseket és karbantartásokat viszonylag gyorsan, egyszerűen el lehet rajta végezni. A szolgáltatásom része egy alapoktatás, melynek során ismertetem a legfontosabb tudnivalókat.

Keresőoptimalizálás (SEO)

A SEO egy mozaikszó, mely a Search Engine Optimization kifejezés rövidítése. Ennek a lényege, hogy különböző fortélyokkal el lehet érni, hogy a weboldal minél jobb helyezést érjen el a keresőmotorok találati listáján. Rengeteg keresőmotor létezik (pl. Yahoo, Bing, stb.). Magyarországon a felhasználók 97%-a a Google keresőjét részesíti előnyben, ezért érdemes erre koncentrálni.

Szeretnél a weboldaladra hírlevelet?

Ma már több megbízható hírlevélküldő rendszer létezik, melyeket össze lehet kötni a weboldallal. Érdemes a hírlevelek megtervezésénél is figyelmebe venni a honlapon megjelenő arculati elemeket, és úgy megtervezni azokat, hogy harmóniában legyenek egymással.

Mérések

Különböző módszerekkel ki lehet mutatni, hogy a honlapra érkező látogatók honnan érkeztek, a weboldal mely részén töltöttek több időt, vagy épp melyik ponton fordultak vissza. Ez nagyban segít a jövőbeni marketing stratégiád kialakításában.

Közösségi média

A weboldalt könnyedén össze lehet kötni a cég közösségi oldalával/oldalaival, hogy a látogatók könnyen megtaláljanak minden felületen. Ha még nincs a vállalkozásodnak Facebook oldala, akkor tudok segíteni annak megtervezésében, illetve a hirdetések témakörében is.
Ha már közösségi média, akkor az Instagramot is meg kell említeni, hiszen az emberek többsége ezt a felületet is gyakran használja. Érdemes a posztokat az arculatnak megfelelően szerkeszteni, ehhez készíthetek sablonokat, illetve bejegyzéseket.

Amint látod, egy weboldal megtervezése összetett és bonyolult feladat, ezért alaposan végig kell gondolni.